20 oktober 2008

Vi stängde igen för vintern

Båten hade tagit in lite vatten
Och bryggan skulle flyttas bort till land i badviken
Lätt som en plätt trodde jag och Marit så vi försökte staka oss fram
Det funkade inte så bra i motvinden så vi försökte ro. Det funkade inte heller så pappa fick bogsera oss med en lina. Synd bara att vinden tog det sista han ropade från land innan jag kastade linan "HÅLL KVAR EN AV ÄNDARNA!" he he...det var verkligen sjönöd för oss på flotten ett tag.
Men vi kom fram till slut och nu ligger båten och bryggan och väntar på oss till nästa sommar. Familjens mamma har tagit bildserien.

4 kommentarer:

Marit sa...

Haha det var verkligen ett äventyr, det känns väldigt skönt att vara tillbaka på land igen!

pulver sa...

Hahaha fattade du inte att du skulle hålla i linan om du skulle bli bogserad?!! Haha att Pappa ens tänkte att han behövde ropa det tyckte jag var kul. Och det behövde han tydligen...hahaha. Bilderna ser för övrigt ut att vara tagna på typ 70-talet i färgerna tycker jag.

pulver sa...

Vad mycket naturen har ändrat sig sedan vi la i bryggan i somras! Kan du inte lägga upp en bild på det också? Då var det lätt som en plätt att ta sig fram med årorna.

silveropulver sa...

Ha ha, jag det kan man ju tycka :) Pappan känner väl sina löss på gången skulle jag tro...