18 mars 2008

Till Britta





Eftersom Britta just fått veta att hon är allergisk mot hund, katt och lite annat smått och gott har jag sytt en tygkatt till henne. Så hon inte blir helt husdjurslös. Mönstret var gratis och kommer från weewonderfuls.com, katten heter pointy kitty. Den var lite pillig att sy men blev himla söt. Fick väldigt sympatisk och fin blick. Ögonen är super och kommer från panduro. Man klipper ett litet hål i tyget, stoppar i ögat som sitter på en liten stång och skruvar fast med en plastbricka bakom. Hur barnsäkert och fint som helst. Hoppas du gillar den Rosa!

5 kommentarer:

pulver sa...

Men fy fanken det är ju så man nästen dööör! Vad go den är!! Hade ingen aning ens om att du höll på att sy en katt så vips är den färdig. Du är så produktiv Pannan! Tur att jag har blivit allergisk...;)

silveropulver sa...

Jag tyckte jag stoppade den som en korv nästan men nu har ena frambenet börjat ge vika. Den är liksom lite framtung...Men det fixar väl du lätt med en liten benortos?

Isabelle sa...

gode va fin den blev! men jag blir lite orolig, du går väl inte på amfetamin eller annat upptjack? jag menar, kisseprojektet skulle ta mig ett helt år och för dig tog det bara en dag eller två! jättesöt, verkligen ^_^

pulver sa...

Apselut! Det fixar ortopedingenjören...

Marit sa...

Ååå jag vill också va allergisk om man får en sån där fin katt!! Fast då skiter det sig med nisse förstås...tänkte inte på det.