19 mars 2008

Påsk!


Idag har vi påskpyntat. Jag gick ut i trädgården och klippte ner en syrén. Ni kanske tycker det är fel årstid för flugsvampar men med tanke på att det stod i falu kuriren att någon plockat en kantarell härom veckan kan vi väl inte vara helt fel ute?





Ingen påsk utan den fina påskdamen, eller hur Marit och Britta?


Jag hade egentligen sått krasse som jag tänkte ha till kycklingarna men eftersom det var såpavatten i vår vattensprejflaska tog det sig inte så bra. Jag fick låna lite mossa från jullådan istället.


3 kommentarer:

pulver sa...

HAHAHAHA fy fanken vad snuttigt du har gjort!! Tänk att mossa och flugsvampar kan vara så rätt i påsk haha. Vilken tur att du postade en bild på påskkärringen annars hade det inte blivit någon påsk här i Bergen tror jag. Det är snöstorm här och jag har inte gjort någonting för att få fram påskstämning i lägenheten. jag fick påskkort från mamma med häxor på igår och fattade först inte varför det var häxor på påskkortet?Men det var ju världens finaset påskkärringar som hade gjort tårta med fiskben, spindlar och ögon. Och en hade faktiskt en flugsvamp som det kom rök ifrån. Hemskt det är att bli vuxen...:(

Marit sa...

Ååååå va fint du har gjort, jag har ju också en sån där påskkärring men har helt glömt bort att pynta i år. Tur att jag får komma hem till Falun och få påskstämning!

Anonym sa...

Glad Påsk Annis!
Vad fina grejer du har gjort, jag ska lägga till din blogg i favoriter o kolla titt som tätt, inspirerande är det! Kul!

Nu åker jag, mamma, Martin o Stumpan till Stockhom snart, mamma är nervös för att Stumpan ska bli uppäten av alla pitbullsterrier i storstan...Ha ha...

Kram!!
Linda