01 september 2008

Restgarnstofflor

8 stycken rutor på ca 9 cm behövs för att sy ihop ett par såna här tofflor. Det går fort och är bra för man kan ju använda sig av de garner man har. Rutorna behöver ju inte vara lika. Isabelle hasar runt i såna här för hennes mormor stickar de tydligen på löpande band. Jag snodde mönstret genom att titta lite på dom och försökte komma ihåg. Det var väldigt krångligt att få ihop tyckte jag, faktiskt. Jag fick klippa bort två rutor som hamnade fel. På den sista bilden ser man nog ganska bra hur man ska sy om någon vill göra likadana. När man väl hajat grejen är de väldigt väldigt enkla. Och sköna, eller skön, jag har bara en än så länge.

10 kommentarer:

pulver sa...

Men Pannan du överträffar verkligen dig själv hela tiden. FY FAN vilka fina tofflor du har gjort! (ursäkta språket)

silveropulver sa...

Ha ha ha, är du allvarlig?

Isabelle sa...

Wow, om mormor hade minnet i behåll skulle hon va stolt som en tupp 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan!

pulver sa...

Ja jag var helt seriös, jag tycker de var jättefina!

silveropulver sa...

Tack då rosamunda! Jag såg att det fanns likadana på garnstudio http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=57&lang=se så där kan man ju kolla om man som jag blev lite förvirrad vid ihopsyningen.

pulver sa...

Jag tycker att dina var tusen gånger finare än de på garnstudio men det verkar ju vara samma mönster. Tror jag ska prova mig på att sticka ett par jag med när jag är färdig med mina andra projekt.

Marit sa...

Jag skulle vilja lägga en beställning inför hösten kan man göra det här?
De flesta av mina sockor är trasiga och nu börjar det ju bli kallt om golven. Modell och färg spelar ingen roll bara de är varma!

silveropulver sa...

Jag ska sticka tofflor åt dig majsen! Det är jag ju skyldig efter allt garn du får springa och köpa till mig. Ha lite tålamod bara, det är lite mycket på gång här samtidigt.

handarbetaren sa...

så smarta! håller med, dina var mycket finare än garnstudio men enkelt förklarat med rutorna där. måste ju prövas.

Marit sa...

Jag håller gärna ut ett tag. Den som väntar på nåt gott....!
Behöver du mer garn är det bara att säga till. Vi åker ju förbi odenplan på vägen hem numera:)