10 juli 2008

Filttofflor

Jag hittade det här superbra mönstret i en Allerstidning. Det kunde inte bli enklare. Jag klippte ut en sula och en överdel i filttyg.

Så sydde jag ihop sömmarna för hand. Det tog kanske 15 minuter för en toffel. Så på med ett band som täckte där jag inte sytt så fint hi hi. Det var inte med i beskrivningen. Jag snodde helt enkelt idén med banden från Mamma Ps gula tofflor som jag är lite kär i. Den andra toffeln blev finare än den första, innan jag fått in snitsen med stygnen.

Så sydde jag fast en tryckknapp och nu är de redo att knallas omkring i. Elsa ska få dom på lördag när vi åker till Nås och hälsar på. Hon går när som helst så då passar det bra med nya tofflor.

5 kommentarer:

Isabelle sa...

de där är ju verkligen perfekta till dop eller välkommen-till-världen-presenter. så himla söta!

handarbetaren sa...

åååå! vilka fina! kan inte jag få låna det där mönstret?

frisky frog sa...

Helt underbara! Var det en ny tidning? Jag skulle väldigt gärna vilja göra sådana.

silveropulver sa...

Tack alla! Tidningen är gammal men jag kan ta en bild så ni förstår mönstret. Det var väldigt enkelt nämligen. Tror det är lätt att rita av för hand från datorskärmen.

Marit sa...

Men Pannan det var de sötaste tofflorna jag har sett!! Du har väl smak och fantasi som ingen annan:)