24 oktober 2009

Mössa nr 2

Pomatomusmönster, stickor nummer sju, garn i eskimå, 12 maskor på varje sticka. Efter 22 cm stickades två och två maskor ihop och nästa varv två och två ihop igen och till sist drog jag garnet genom maskorna som var kvar. Den blev lite för liten för mig så kanske stickor nr 9 hade varit bättre.
Jag behövde nya strumpstickor och gick till Faluns enda garnaffär, 139 spänn för stickor i trä! Det går ju inte. Så jag gick in på tradera och fick istället 12 strumpstickor i olika storlekar i bambu för 270 kr inkl frakt. 12 strumpstickor från faluns garnaffär= 1668 kr...

5 kommentarer:

med nål och tråd sa...

fasen vad snygg, jag skulle precis till att sticks en mössa i eskimo, nu blev jag sjukt sugen på att göra som du!!!

silveropulver sa...

Vad roligt! Gör det! Men som sagt, skulle rekomendera lite grövre stickor.

pulver sa...

Fin fint Pannan! Du kan ju det här med mössor! Jag tror jag ska härma med kamelmössan...

Isabelle sa...

Fan va snygg! Den finaste mössa jag nånsin har sett!

Efwa - Medea sa...

Den var verkligen fin!! Lustigt att jag faktiskt har 2-3 nystan eskimo någonstans. Borde kanske leta fram och göra en julklapp.