14 maj 2008

Tionde dagen med influensa

Då åstadkommer man inte mycket men man kan ju alltid fantisera. Jag fantiserar om Brittas och mitt sommarprojekt. Vi ska sticka Solan och Ludvig!

Britta ska sticka Solan Gundersen

Och jag ska sticka Ludvig.
Vi hittade dem i en garnaffär i Bergen. Man kan köpa ett paket med mönster, garn och tillbehör. De får stickade kläder också. Mössa, ryggsäck, halsduk, skor och allt vad de har på sig. Ni får se i höst eller när de blir klara. Jag minns dom som ganska stora.

5 kommentarer:

pulver sa...

Hahaha ja vad kul det ska bli! De är typ 40-50 cm höga tror jag. Ska köpa mönster i morgon tror jag för då har de kvällsöppet på garnaffären. Längtar!

Marit sa...

Varför vet jag inte vilka Solan och Ludvig är? Aldrig hört talas om. Fast de var ju söta! Låter skitjobbigt att sticka allt det där;)

Anonym sa...

Jag förstår verkligen att du längtar! De verkar vara roliga Solan och Ludvig... Gunilla

silveropulver sa...

Från flåklypa grand prix majsen. Jag har skickat ett youtube klipp till dig som du kan titta på. Men jag tror väl att du sett den?

Frida sa...

Åååå igen, jag älskar Flåklypa! Finns det någon annastans man kan få tag på dessa ljuvliga stickprojekt om man inte ens är nästan nära Bergen???